NorMedia AS - lese - skrive  - lære - øve - trene - kommunisere

CatchMe - et program for musetrening

CatchMe - et program for musetrening

Del på Facebook

Trykk på et bilde for å forstørre.
CatchMe - et program for musetrening - bilde 1 CatchMe - et program for musetrening - bilde 2
CatchMe - et program for musetrening - bilde 3 CatchMe - et program for musetrening - bilde 4
CatchMe - et program for musetrening - bilde 5 CatchMe - et program for musetrening - bilde 6
CatchMe - et program for musetrening - bilde 7 CatchMe - et program for musetrening - bilde 8

Målet med programmet er å lære brukeren riktig håndtering av mus eller enheter for simulert musestyring (joystick, tastatur-mus, tastatur…).

Personer med nedsatt funksjonsnivå kan ha mange forskjellige problemer med å styre pekeren og andre funksjoner i forbindelse med bruk av mus. Personer med rene fysiske bevegelsesvansker opplever problemer med å håndtere musa, mens personer med psykiske problemer kan ofte ha koordinasjonsproblemer.

Den treningen som CatchME 2.0 gir har vist seg vellykket for opplæring i bruk av mus for begge målgrupper, og for personer med flere funksjonshindringer.

De viktigste fordelene er:

  • Objektene er ikke begrenset til størrelsen av musepekeren, men kan forstørres enormt mye.
  • Programmet kan perfekt tilpasses elevens ferdigheter. Slik kan rask fremgang garanteres.
  • Vanskelighetsgraden kan økes kontinuerlig. Utfordring og motivasjon vil således opprettholdes.
  • Det er ingen overflødige og distraherende elementer på skjermen, med mindre disse er valgt for å øke konsentrasjonen.
  • Programmet kan perfekt tilpasses henholdsvis barn og voksne, og det kan tilpasses med egne bilder og lyder.

Manualen til programmet gir gode tips om hvordan man best mulig kan oppnå gode resultater, ved at det er satt opp en tabell om øvelses-modus i forhold til kooridansjon mellom lye-hånd-skjerm.
I programmet kan du velge blant 10 forskjellige øvelsene bilder, farger, former, farger og former, bokstaver og tall samt spillene avdekking, maling, ballonger og labyrint.

I tillegg til generelle instillinger i programmet, som tid, bevegelse av objekt, hastighet på mus og lyd, er det individuelle innstillinger i hvert av delprogrammene. Man kan opprette forskjellige brukere, og innstillinger kan gjøres individuelt på hver bruker.

Man kan ha en eller flere objekter på skjermen samtidig, og man kan velge størrelsen på objektene. På ekspert nivå får man bevegelige objekter på skjermen som skal fanges.

Brukeren skal forsøke å fange objeket(ene) med det objektet som er definert som musmarkør. Er musmarkøren en bie, skal den plasseres på blomsten. Er den et tall eller en bokstav, skal man finne tilsvarende objekt. Andre øvelser går på å samle opp figurer med samme farge og/eller form i en eske som er merket med det gjeldende objektet.

Man kan ha ett eller flere mål på skjermen samtidig som skal "fanges", og innstillingene for måten man skal "fange" på er mange. Kun bevegelse, enkeltklikk, dobbeltklikk, klikk-dra-klikk og dra og slipp.

Man kan innstille bevegelsene til bare å være horisontal eller vertikal, eller man kan ha fri bevegelse.
I spillene, avdekking, ballonger, labyrint og maling får man sin første trening på å mestre musestyring i enkle spill.

Du kan også få vist resultatet av øvelsene dine, dato, tid, spilletid, fullførte runder, antall riktige handlinger, antall feil handlinger og gjennomsnitlig tid for fullføring av en runde. Dette skrives ut, slik at man kan følge med om resultatene forbedres.
Bildene til høyre på skjermen viser noen eksempler på skjermbilder man møter,

Styring

Mus, og styringsenheter som simulerer mus, tastatur.

Tekniske krav til maskin

Pentium 266 MHz, min. 32 MB RAM / 64 MB RAM anbefalt, 130 MB ledig diskplass, skjermoppløsning minst 800 * 600 i 16-bit-farger, lydkort, CD-ROM.
Windows 98 SE / Me / 2000 / XP / Vista.

Priser Eks Mva Inkl. mva
1-bruker
HMS nummer: 149978
890 1.113 Legg CatchMe - et program for musetrening - 1-bruker i handlekurven.
2-bruker 1.340 1.675 Legg CatchMe - et program for musetrening - 2-bruker i handlekurven.
5-bruker 2.190 2.738 Legg CatchMe - et program for musetrening - 5-bruker i handlekurven.
10-bruker 3.220 4.025 Legg CatchMe - et program for musetrening - 10-bruker i handlekurven.
Skole / Nettverkslisens 3.220 4.025 Legg CatchMe - et program for musetrening - Skole / Nettverkslisens i handlekurven.
Opphavsbeskyttelse: