NorMedia AS - lese - skrive  - lære - øve - trene - kommunisere

SwitchTrainer (Brytertrening)

SwitchTrainer (Brytertrening)

Del på Facebook

Trykk på et bilde for å forstørre.
SwitchTrainer (Brytertrening) - bilde 1 SwitchTrainer (Brytertrening) - bilde 2
SwitchTrainer (Brytertrening) - bilde 3 SwitchTrainer (Brytertrening) - bilde 4
SwitchTrainer (Brytertrening) - bilde 5 SwitchTrainer (Brytertrening) - bilde 6
SwitchTrainer (Brytertrening) - bilde 7 SwitchTrainer (Brytertrening) - bilde 8

SwitchTrainer er et program for å lære å håndtere 2 brytere for å styre datamaskinen. Det ble hovedsaklig lagetfor barn med fysiske hindringer, med eller uten lærevansker.:

Bortsett fra å ha det moro er målet med programmet å lære å bruke brytere i spill med to-bryter styring.  SwitchTrainer kan styres med én bryter , men fokus er på to-bryter styring.

De forskjellige spillene tilbyr en rekke varieriende måter å trene to-bryterstyring. Det fokuseres på initiativ, samt å lære ved å handle, i stedet for å svare på forhåndsbestemte løsninger.

Vi anbefaler å bruke en blå bryter (høyre) og en rød bryter (venstre) for å gjøre det lettere å orientere seg i programmet.

De forskjellige spillene er:

1. Lær figurene å kjenne

Dette spillet introduserer deg for de 6 hovedfigurene Høne, Mus, Muldvarp, Sel, Ape og Slange. To forskjellige animasjoner for hver figur utgjør en total på 12 tilgjengelige animasjoner.

2. Bli kjent med figurene - Velg 1.

Hvem er nestemann?
I dette spillet dukker det opp to av figurene fra spill 1. De plasseres tilfeldig på skjermen, og spilleren kan velge hvilke av de tilgjengelige animasjonene han/hun vil se.

Nivå 2: Hva er det neste?

Nivå 2 er en variasjon av det første nivået. En av de velkjente figurene vises midt på skjermen. Til venstre og høyre vises symbolene for de to tilgjengelige aktivitetene.Spilleren kan velge hvilken av de tilgjengelige animasjonene han/hun vil se.

Nivå 3: Fortell din egne lille historie

Spilleren må foreta flere valg i rekkefølge og kan således fortelle hans/hennes lille historie (8 forskjellige historier kan komponeres).

3. Apenes lekeplass

Nivå 1 og 2: Flytte og velge

I dette spillet kan apen flyttes over lekeplassen for å leke på forskjellige steder med forskjellige aktiviteter. Nivå 1 tilbyr 2 steder; nivå 2 tilbyr 3 steder.

Nivå 3: Valg av spesifikk aktivitet

Forskjellen mellom nivå 2 og nivå 3 er at to av de tre stedene ikke er tilgjengelige (stedene er tomme). Hvis man velger et tomt sted vil det bli gitt en ganske kjedelig tilbakemelding (forvirret ape klør seg i hodet). Dette burde oppfordre spilleren til å flytte videre til et sted som faktisk tilbyr en aktivitet. 

 4. Kle ut musa

Nivå 1 og 2: Flytte og velge

Musa vil kle seg ut og den lille fuglen hjelper til. Fuglen kan flyttes fra ett klesplagg til en annen, og den tar med klærne til musa. Nivå 1 tilbyr to klesplagg; nivå 2 tilbyr tre plagg. Når musa er fullt utkledd startes spillet på nytt.

Nivå 3: Valg av spesifikke klær

I motsetning til nivå 2 er det bare et klesplagg tilgjengelig. De andre to mulighetene er byttet ut med fluer. Hvis en flue velges vil det gis en ganske kjedelig tilbakemelding (flua surrer et lite øyeblikk). Dette burde oppfordre spilleren til å velge et plagg i stedet.

5. Dyreorkester

Nivå 1: Øving

Dette spillet skal man spille musikk, og musa er dirigent. På nivå 1 er det øving. Hver musiker spiller en kort solo når den velges. Kun en musiker av gangen kan spille.

Nivå 2: Valg av spesifikk musiker

I motsetning til nivå 1, har to frosker sneket seg inn i orkesteret og kvekkingen deres passer ikke inn i det hele tatt! Klarer spilleren å velge de ekte musikerne i stedet for froskene?

Nivå 3: Fremføringen

På dette nivået starter den ekte musikken. I motsetning til nivå 1 spiller alle musikerne samtidig.

6. Leke gjemsel

Nivå 1 til 4:

Musa og slangen leker gjemsel. Forskjellen på nivåene er i antall gjemmesteder (3 til 4) og på hvilken måte det gis hint.

 

 

Styring

Mus, brytere, tastatur

Tekniske krav til maskin

Windows 2000, XP og Vista

Priser Eks Mva Inkl. mva
1-bruker
HMS nummer: 157912
890 1.113 Legg SwitchTrainer (Brytertrening) - 1-bruker i handlekurven.
2-bruker 1.340 1.675 Legg SwitchTrainer (Brytertrening) - 2-bruker i handlekurven.
5-bruker 2.190 2.738 Legg SwitchTrainer (Brytertrening) - 5-bruker i handlekurven.
Skole/Nettverklisens 3.220 4.025 Legg SwitchTrainer (Brytertrening) - Skole/Nettverklisens i handlekurven.
Opphavsbeskyttelse:

Norsk versjon: NorMedia AS


Varenummer: SWTrain01